قیمت درب منهول- درب منهول ترافیکی

۸ بازديد

شما هر روز از کنار درب های منهول های عبور می کنید، اما آیا از خود پرسیده اید که آن ها برای چه کاری استفاده می شود و در زیر آن ها چه تجهیزات و امکاناتی وجود دارد. شاید ساده ترین استدلال شما این باشد که از آن ها برای پیشگیری و سقوط افراد و انسان ها استفاده می شود. اما علاوه بر آن، درب های منهول برای اهداف دیگری نیز دنبال می شوند که در این مطلب می خواهیم شما را با موارد ذیل آشنا نمایم.

  • تعریف و هدف منهول
  • انواع منهول بر اساس عمق
  • درب منهول
  • اهداف و انواع درب منهول
  • قیمت درب منهول



منهول ها چیست؟

منهول ها، دسترسی به تاسیسات مخابرات، فاضلاب و سیستم های زیر زمینی است. عمدتا، برای راه یافتن به دنیای زیر زمین و تعمیر سیستم ها و امکانات موجود از طریق آن ها این امورات میسر است. برای دسترسی به لوله و خطوطی که در زیر زمین و اعماق زمین نصب و احداث شده است، ممکن است هر مشکلی پیش آید و به صورت حرفه ای و دقیق باید آن ها را تعمیر کرد. راه و ایده های مختلفی وجود دارد که هر نوع از آن ها به صورت شیوه های ساده و دشوار می باشند که در صورت بروز مشکل برای سیستم های زیر زمینی، ساده ترین راه حل، منهول ها است که البته از قطعات و بخش های مختلفی تشکیل شده است و بخش جدا ناپذیر آن ها، درب منهول است.

هدف منهول چیست؟

هنگامی که بیش از 100 سال، تاسیسات و سیستم های فاضلاب و.. به صورت دفنی نصب و اجراه شده اند، روش هایی برای بازرسی و تعمیر آن ها شروع به ساخت و ساز شد که توسط متخصصان و پیمانکاران، بهترین راه حل برای زمانی که مشکلی پیش آید، منهول ها است. در واقع، منهول ها را به محفظه و راهی ساده گفته می شود که آدم رو می باشند و برای دسترسی و اتصال چندین خطوط استفاده می شوند. نگاه و بازرسی های دقیق، عیب سیستم های زیر زمینی و تاسیسات را با آن قبل از جدی تر شدن مشکلات و خسارت، اصلاح می نمایند.

ویژگی ها و طراحی منهول ها:

همانطور که گفته شده است، منهول ها از اجزای مختلفی تشکیل می شوند. یک درب منهول بر روی آن ها قرار گرفته است و اهداف زیادی برای تولید و طراحی این بخش از منهول ها در نظر گرفته شده است که در ادامه توضیح داده خواهد شد. اگر درب منهول را از دهانه منهول بردارید اولین قسمت یا قطعه ای از منهول رو به رو می شوید، بخش  بنویسم بعدا

انواع عمق منهول:

منهول ها را می توان هم از نظر ابعاد و جنس بدنه و نوع عمق طبقه بندی کرد. طبقه بندی و دسته بندی آن ها از لحاظ جنس بدنه شامل: پلی اتیلن، آجر و بتن است و بر اساس عمق و ارتفاع شامل:

کم عمق : یک منهول کم عمق بین 75 تا 90 سانتی متر عمق دارد. این منهول ها برای لوله هایی تا قطر 900 میلی متر قرار می گیرند. آن ها معمولاً مستطیل شکل هستند و در مناطق مسکونی به دور از ترافیک سنگین ساخته می شوند.

معمولی : عمق منهول های معمولی از 90 سانتی متر تا 150 سانتی متر است. برخی از تعاریف بیان می کنند که منهول های معمولی می توانند تا 200 متر عمق داشته باشند. این منهول ها معمولا مربع شکل هستند.

عمیق : یک منهول عمیق عمیق تر از 150 سانتی متر یا حدود 5 فوت است تعاریف جایگزین می گویند که منهول های عمیق، عمیق تر از 200 سانتی متر هستند. این نوع منهول به دلیل عمقی که دارد، ابعاد و ظرفیت بسیار سنگینی نیز دارد.

درب منهول چیست؟

گاهی درب های مربعی، مستطیل و دایره شکلی را بر روی زمین می بینید که فکر می کنید برای عدم سقوط افراد و اشیا استفاده می شوند. بله، درست است، آن ها درب های منهول هستند که در زیر آن ها چاه های فاضلاب، منهول و گاز و.. وجود دارد و این طرح و محصول باعث می شود تا افراد به درون این سیستم و چاه ها سقوط نکند. درب منهول که گفته شده است برای دهانه و ورودی منهول ها طراحی شده است و اهدافی که برای آن تولید شده است شامل:

عدم بروز و انتشار گاز های سمی

جلوگیری از سقوط افراد

پیشگیری از بوی بد

و آن ها به شکل ترافیک و غیر ترافیک تولید می گردند.

 

درب منهول در سراسر جهان چگونه تولید می شود؟

در تعاریف بالا، گفته شده است که ما درب هایی به صورت دایره و گرد، مربع و مستطیل مشاهده می کنیم. در جهان، درب های منهول از طرح و الگو های مناسب و مشخصی تولید می شوند. اغلب آن ها دارای ابعاد کوچک، ابعاد بزرگ و متوسط است و به راحتی می توان آن ها را همراه با نیاز خود تطابق داد و حتی برخی از آن ها دارای رنگ های خاص و زیبایی هستند. اصلی ترین عاملی که برای ساخت و تولید درب های منهول در جهان اهمیت دارد، جنس آن ها است. با وجود هر وزن و ابعادی، جنس آن ها از مواد ضعیفی باشد، یک مشکل برزرگ است. سرقت درب های منهول را شنیده اید؟ با وجود وزن های سنگین و برخی از موادآ آن ها دارای ارزش ضایعاتی هستند و مشکلاتی ناشی از گم شدن یا ربوده شدن آن ها پیش می آید. این پدیده و معضل برای درب های منهول چدنی است که اغلب مورد سرقت قرار گرفته اند. درب های منهول کامپوزیت یا پلی اتیلن، همراه با شکل و ابعاد رایج و متنوعی است که در این موارد، از طریق مراحل خاص تولید، درب هایی منهولی تولید می شود که مقاوم و نفوذ ناپذیر و سبک است. در مورد سنگین بودن آن ها، سبک تر از درب های چدنی است. با مواد افزودنی تقویت شده است که در یک محیط می توانند ثابت و پایدار، باقی بمانند.

قیمت درب منهول:

در آخرین موضوع، به عوامل و علل های متغیر بودن قیمت درب منهول پرداخته ایم. عامل یا فاکتور هایی که سبب تفاوت قیمت درب منهول می شوند، بسیار واضح است. طبیعتا، ابعاد متفاوت به منزله قیمت متفاوت است. جنس و متریال متفاوت نشان دهنده تفاوت در قیمت درب منهول است. شکل ظاهر غیر مشابه، قیمت درب منهول را متفاوت می کند.

شاخص های مهمی نظیر: استاندارد، کیفیت، مقاومت آن ها در معیین نمودن قیمت درب منهول بسیار مهم است.

برای قیمت منهول، محاسبات ابعاد و اندازه، قطر ضخامت و... دارای اهمیت است و همچنین میان سه نوع متریال، درب های منهول پلی اتیلن و کامپوزیت وزن سبکی دارند که قیمت درب منهول وابسته به این عامل، کم یا ارزان تر از چدن می باشد.

گروه صنعتی پایپ ایران:کارخانه پایپ ایران، تولید کننده پیشرو درب منهول در ایران، با ارائه خدمات با کیفیت، نوآور و پایدار به مشتریان، درب منهول استاندارد را عرضه می کند. به عنوان تولید کننده معتبر در ایران، مطابق با استاندارد های جهانی، با پیروی از نوآوری های معاصر و پیشگام، خطوط تولید مجهز و پیشرفته و نظارت توسط متخصصان مجرب و ماهر، در ارائه محصولات با کیفیت و استاندارد موفق بوده ایم و تمام انتظارات مشتریان و خریداران عزیز برآورده شده است. به لطف محصولات و خدمات با تکنولوژی مدرن و دیدگاهی نوآورانه، مفتخر هستیم که در بین شرکت های پیشرو در ایران، درب منهول ایمن و برگرفته از مواد اولیه خالص و درجه یک را عرضه می نمایم. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید درب منهول و استعلام قیمت درب منهول با کارشناسان و متخصصان پایپ ایران از طریق شماره تماس های 09128405915 و 02166483199 در ارتباط باشید.هدف ما در آینده افزایش صادرات و گسترش استفاده از مواد پلیمری با ساختن برند پایپ ایران به یک برند معتبر در بازار داخلی و بین المللی و افزایش سهم بازار آن است.

 

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد